(...)
Eliachin Iinkoaren aphez handi hark populia segurtatu zianian haien othoitziak exauditu izanen zirela, egon balite ferme bere baruretan, *Iudith emazte alhargun sainda, eta jenerosa hura ialgirik *Bethulia hiritik, harturik lagun bere neskatoa bere edermenen ororekin, alegia amoroskeriaz ioaiten zela *Holofernesen ikhustera, haren kanberan etzanik *Holofernes tirant hari, bere daga propiaz lepoa trenkatu zaukon, eta haren buria bere neskatoaren alzoan *Bethuliala eramanik, mundu oro salbatu zian bere akzioniaz, eta *Holofernes buriaren despendioz haren armada handia konfusione handitan, retiratu eta peritu, *Bethulia hiria danier orotarik deliuratu, irakhurtu nahi dianak istoria, edirenen du gauza ederrik, eta aitortuko, mirakulu handi hura baruraren moienez egin izan zela
(...)
(...)
Eliachin Iinkoaren aphez handi hark populia segurtatu zianian haien othoitziak exauditu izanen zirela, egon balite ferme bere baruretan, *Iudith emazte alhargun sainda, eta jenerosa hura ialgirik *Bethulia hiritik, harturik lagun bere neskatoa bere edermenen ororekin, alegia amoroskeriaz ioaiten zela *Holofernesen ikhustera, haren kanberan etzanik *Holofernes tirant hari, bere daga propiaz lepoa trenkatu zaukon, eta haren buria bere neskatoaren alzoan *Bethuliala eramanik, mundu oro salbatu zian bere akzioniaz, eta *Holofernes buriaren despendioz haren armada handia konfusione handitan, retiratu eta peritu, *Bethulia hiria danier orotarik deliuratu, irakhurtu nahi dianak istoria, edirenen du gauza ederrik, eta aitortuko, mirakulu handi hura baruraren moienez egin izan zela
(...)
(...)
Eliachin Iinkoaren aphez handi hark populia segurtatu zianian haien othoitziak exauditu izanen zirela, egon balite ferme bere baruretan, *Iudith emazte alhargun sainda, eta jenerosa hura ialgirik *Bethulia hiritik, harturik lagun bere neskatoa bere edermenen ororekin, alegia amoroskeriaz ioaiten zela *Holofernesen ikhustera, haren kanberan etzanik *Holofernes tirant hari, bere daga propiaz lepoa trenkatu zaukon, eta haren buria bere neskatoaren alzoan *Bethuliala eramanik, mundu oro salbatu zian bere akzioniaz, eta *Holofernes buriaren despendioz haren armada handia konfusione handitan, retiratu eta peritu, *Bethulia hiria danier orotarik deliuratu, irakhurtu nahi dianak istoria, edirenen du gauza ederrik, eta aitortuko, mirakulu handi hura baruraren moienez egin izan zela
(...)
(...)
Barura prinzesa eder bat da, eta poxant bat molde honian, egin badadi ber, haren amorekati Iinkoak populiak, eta probinziak bere etsaien danieretarik deliuratzen ditu, eta konserbatzen haien biziak, eta honak, hala heldu zen *Bethulia hirian *Holofernes *Nabukodonosor inperadoriaren *Lotenent jeneralak setiatu zian *Betulia hiria, seietan hogei infanteria soldado, eta hogei eta bi mila kabaleria soldadorekin, mundu guzia lotsaturik eta transiturik zagoela, barura ordenatu izanda, *Eliachin *Bethuliako iaun aphez handi haren manuz, hala dio Eskritura Saindiak, qq, humiliatu ziala populiak bere arimak eta bere gorpitzak, baruraren, eta orazioniaren moienez, eta oraino populiak oihu eta heiagora handirik egin ziala Iinkoari, *
(...)
(...)
Al bárbaro y cruel Holofernes, que todo lo llevaba a sangre y fuego, le salieron a recibir todos los príncipes y nobles de todas las ciudades y todos los pueblos por donde pasaba, y le salieron con coronas y lámparas, y ducentes choros in tympanis et fistulis (Judith, 3, 10) danzando al son de flautas y panderos o tamboriles: y velaquí danzas de hombres y mujeres a un tiempo con flautas y tamboriles. Es verdad que aun no había entrado Holofernes en las ciudades del pueblo de Dios y que aquéllas fueron ciudades de idólatras: y quedan citadas estas danzas en prueba de su antigüedad y de la costumbre tan general que había de ellas en tantas provincias. Quiso Holofernes hacer lo mismo con las ciudades del pueblo de Dios, pero perdió la vida a manos y esfuerzo de una viuda de Betulia, Judith, heroína famosa, que le cortó la cabeza (246)
(...)
(...)
*Holofernes onek eun ta berrogei mil soldadu oñezkorekin, ogei ta bi mill zaldizkorekin ta nork daki beste zenbat mil jenderekin ingurutu zuen *Bethuliko erri txikia, gosez ta egarriz edo beste bideren batez laster arzeko
(...)
(...)
Beste aldeetara bota zuen ara zijoan ur guzia ta egarriz ta gosez agitz estutu zituen erritar gaisoak eta bost egunen buruan beren buruak eta erria *Holofernesi emateko asmoan zeuden erriko berak ere, bitarte artan andik edo emendik arzen ezpazuten zerbait lagunz eta arinz
(...)
(...)
Hau aditu ta aserretu zen *Judith, eta deitu ta esan zien errian esku geiena zutenei, nola artu zioten Jangoikoari berea ta eman ziozkaten bost egun, oriek joan ezkero *Holofernesen eskuetatik ezin atera zitzakena baliz bezala
(...)
(...)
Jaiki zen andik biotz osoarekin ta Espiritu Santua arturik, eta artu zuen adirazi ziona osoki egiteko asmo ta gogoa, ta bere neskame bat artu ta atera zen erritik; sartu zen soldadu guzien erdian; billatu zuen orien nagusi *Holofernes ta, orditu zen arrats batez, bere ezpatarekin kendu zion burua ta, hura gorderik zeramala, itzuli zen soldadu beren erditik errira ta, illik hura ekusi ta, beraren soldadu guziak eskuko armak aurtiki-bota ta zutena utzi, ta joan ziran igeska bizirik gelditu ziranak beren erregegana
(...)
(...)
Egin aldiaren begira egondu zen irur egunez ta egondu zen asirikotar soldadu guzien erdian; baña etzen geldirik egondu arteko egun orietan; goiz-goizik jaiki ta asten zen bere otoitz humillak egiten, ta etzituen bukatzen arratseko atseden aldia etorri arte guzian; ta nioz ere baño obeki ta indar andiagoarekin egin zituen *Holofernesen ezpata eskuan artu ta berari burua kenzerakoan; ta bere otoitz on humillen alde utzi zion Espiritu Santuak bein eman zion indarza, ta bidenabar eman zion aingeru bat, anbat gizatzarren artetik garbiro atera zuena, bera bazen ere aldi artan lur gañean arkitzen zen andrerik ederrena ta alargun gaztea
(...)
(...)
*Kain, bere bizitze gvzia otso gizonaren pare oihanetan igaraiten dialarik *Lamechek dv erhaiten, Faraon *Itxaso *Gorrian ithorik, *Nabukodonozor aberetvrik, kabaleki bazkan, *Holoferna emazte batek dio bizitza muzten, *Senaxeribek arnegv baten gatik 180 mila gizon galtzen
(...)
OEH.ONOM - Orotariko Euskal Hiztegiko testu corpusa, Onomastika
Laburdura: OEH.ONOM
Egilea: Euskaltzaindia
Titulua: Orotariko Euskal Hiztegiko testu corpusa, Onomastika
Lan oharra: 2 liburuki
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea: Barne-erabilerarako dokumentua
Tokia: Bilbo
Data:
Erreferentzia:
Oharrak:
Mota: bibliografia
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: dokumentazioa
LARR.CORG.TELL - Corografía de Guipúzcoa
Laburdura: LARR.CORG.TELL
Egilea: LARRAMENDI, Manuel de Garagorri
Titulua: Corografía de Guipúzcoa
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma: Obras del padre Manuel de Larramendi, S. J., 1
Aldizkaria:
Argitaletxea: Sociedad Guipuzcoana de Ediciones y Publicaciones, S. A.
Tokia: Donostia
Data: 1969 [1754]
Erreferentzia:
Oharrak: Izenguru osoa barruan: Corografía o descripción general de la muy noble y muy leal provincia de Guipúzcoa.
Obras del padre Manuel de Larramendi, S. J., bajo la dirección de J. Ignacio Tellechea Idigoras
Mota: bibliografia
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: dokumentazioa
Mb.IArg1 - Mendibururen idazlan argiragabeak I
Laburdura: Mb.IArg1
Egilea: MENDIBURU, Sebastian
Titulua: Mendibururen idazlan argiragabeak I
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea:
Tokia: Bilbo
Data: 1982 [1760?]
Erreferentzia:
Oharrak: Patxi Altunaren edizioa. 47-394 orrialdeak erauzi dira.
Mota: bibliografia
Erauzketa: partziala
Alorra: dokumentazioa
Egiat - Lehen liburua edo filosofo huskaldunaren ekheia
Laburdura: Egiat
Egilea: EGIATEGI, Jusef
Titulua: Lehen liburua edo filosofo huskaldunaren ekheia
Lan oharra: Euskararen lekukoak 6
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea: Euskaltzaindia
Tokia: Bilbo
Data: 1983 [1785]
Erreferentzia:
Oharrak: Txomin Peillenen argitaraldia.
157-283 orrialde tartea bakarrik erauzi da.
Oharrak: 159-299 orrialde tartea erauzi da bakarrik.
Mota: bibliografia
Erauzketa: partziala
Alorra: dokumentazioa
ARAUA.177 - Antzinateko pertsona-izenak eta izen mitologikoak (III). Bibliako pertsona-izenak
Laburdura: ARAUA.177
Egilea: Euskaltzaindiko Exonomastika Batzordea
Titulua: Antzinateko pertsona-izenak eta izen mitologikoak (III). Bibliako pertsona-izenak
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea: Euskaltzaindia
Tokia: Gasteiz
Data: 2014
Erreferentzia:
Oharrak:
Mota: artikuluak
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: arautzea
Lege-oharra
Corpus onomastiko honetan, hirugarrenen lanen edukiak sartu dira, arloan ospea eta gaitasuna dutelako. Ondorio horretarako, behar diren baimenak eta lizentziak eskatu ditu Euskaltzaindiak, eta, horrenbestez, behar diren jabetza intelektualeko eskubideak eskuratu, oker edo hutsik ezean. Edukiren batek hirugarrenen eskubideak hausten dituela uste baduzu, eman iezaiozu berehala horren berri Euskaltzaindiari (honako helbide elektroniko honetara idatziz: info@euskaltzaindia.eus), beharrezko neurriak berehala har daitezen.