Zein da aukera egokia: etorriko dela espero dut / etortzea espero dut?
Zalantza-mota:
lexikoa > lokuzioak/kolokazioak, sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > aditz-izena, hitzak > menderagailuak, lokuzioak/kolokazioak, perpausa > osagarriak
Zuzenak al dira esaldi hauek?
Mendira joatea gustatuko litzaidake.
Pastela gustatuko litzaizuke.
Mendira joatea gustatzen zait.
Pastela gustatzen zait.
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > aditz-izena, perpausa > osagarriak
Hobe dut esan/esatea/esaten bezalako esapideetan zein erabili behar dugu? Zer kasutan bakoitza?
Zalantza-mota:
lexikoa > lokuzioak/kolokazioak, sintaxia > aditza, sintaxia > esapideak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > partizipioa, hitzak > adjektiboak, joskera > esapideak, lokuzioak/kolokazioak, perpausa > osagarriak
Zein da forma zuzena, etortzean esango dizut ala etortzerakoan esango dizut?
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > adizki ez-jokatuak, hitzak > menderagailuak, perpausa > denbora
Noiz eta zelan erabili behar da -t(z)ekotan? Ba al da araurik?
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > adizki ez-jokatuak, hitzak > menderagailuak, perpausa > baldintza, perpausa > helburua, perpausa > kontzesioa
Zein da forma zuzena: egiten ikasten da ala eginez ikasten da?
Zalantza-mota:
lexikoa > lokuzioak/kolokazioak, sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > aditz-izena, hitzak-aditzak > adizki ez-jokatuak, hitzak-aditzak > erregimena, hitzak-aditzak > partizipioa, lokuzioak/kolokazioak, perpausa > modua, perpausa > osagarriak
Erraza da eskalatzea = erraza da eskalatzen?
Zalantza-mota:
lexikoa > lokuzioak/kolokazioak, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > aditz-izena, hitzak > adjektiboak, hitzak > menderagailuak, lokuzioak/kolokazioak, perpausa > osagarriak
Baliokideak al dira?: Konpontzen saiatu da = konpontzera saiatu da.
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > aditz-izena, hitzak-aditzak > erregimena, perpausa > osagarriak
Azterketa batean, Aukera anitzeko galdekizunetan honako hau agertzen zen:
Zergatik zaude hain haserre?
a) Ez zidatelako gaia azaltzera utzi
b) Ez zidatelako gaia azaltzen utzi
c) ...
d)...
Erantzunetan, ontzat, b) aukera ematen zen. Ekialdeko euskalkietan, hala ere, -tzera erabiltzen da. Zalantza: utzirekin -tzen erabili behar da beti ala biak erabil daitezke? Edo, non bata eta non bertzea?
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > adizki ez-jokatuak, hitzak-aditzak > erregimena, perpausa > osagarriak
Egoki egina al da honako adibideokin egin dugun "zuzen/oker" sailkapena?
Arotxanean geratu ginen afaltzera (oker)
Arotxanean geratu ginen afaltzen (zuzen)
Arotxanean sartu ginen afaltzera (zuzen)
Arotxanera sartu ginen afaltzera (zuzen)
Bestalde, nola da honako hau:
Ikustera/ikusten ausartu naiz?
Zalantza-mota:
sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota:
hitzak-aditzak > adizki ez-jokatuak, hitzak-aditzak > erregimena, perpausa > osagarriak