Belen Urangak aldizkariaren hitzaurrean esan bezala, "diglosia terminoaren jatorria eta ibilbidea argitu du Zalbidek txostenean, bere jatorritik 1959ra arteko ibilbidea; Greziatik Fergusonera, ondoren, Fishman-en ekarpena parez pare ezarriz. Herrialde Katalanetatik datorren Menderatuen diglosiaren bidea ere zehatu du bere indarguneak eta ahuleziak erakutsiz. Azkenik, euskal herrian izan duen garapenari begirada oso sakona eskaini dio, tartean, sona handiko beste soziolinguista askoren ekarpenak ere bilduz".
Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka txostena luze eta sakona da, eta bertan galderak eta erantzunak ematen ditu Zalbidek. Gaur, aurkezpenean, labur hitz egin du diglosiaz. "Belaunaldi oso bat hazi da diglosiaren miseriaz hitz egiten", esan du. Hori horrela, haren ustez, diglosiari buruz jendeak duen ustea ez da zuzena, ez beti, "eta pentsatzen dut badela garaia honetaz hitz egiteko, batez ere ondorioak oso inportanteak baitira".
Diglosia munduko ia edozein lekutan gertatzen den gauza dela esan du, eta jarraian honako ezaugarriak erantsi zaizkio diglosiari: fenomeno soziala da, iraunkorra, sozio-funtzionala, eta ez da gatazka iturria, gatazka beti sortzen da "diglosia ahultzen denean; diglosia galtzeak, galtzeko prozesuan gaudenean, orduan sortzen da gatazka".
Belen Uranga: "Diglosiaren inguruan Mikel Zalbideren ekarpenaz" 66,20 Kb