Paul’en ikasbidea
-
Oŕela ni, zuenera yoan nintzanean, eldu izan nintzaizuen, Kisto’ren aitoŕa itz guren ta yakintsurik gabe aldaŕikatuz.
-
Ezer ez bait-nun zuenean yakin nai, Kisto baizik, Kisto gurutzatua gero.
-
Erabe, belduŕ ta ikara goŕitan azaldu nintzaizuen; *
-
giza-yakintzaren elantzea nere erausi ta itzaldietan erakusteke, Yainkoaren adore ta indaŕa baño,
-
Yainkoaren indaŕean ta ez giza-yakintzan zuen siñestea etzan dedin.
-
Yakintza ere bikañen artean darabilgu, ez, ordea, gizarte ontako yakintza, edo gizarte ontako nagusi amaikoŕena; *
-
Yainkoaren yakintza izkutu ta ostena baño, betidanik gure aintzarako Yainkoak berezi duna.
-
Gizarte ontako nagusi batek ere ez du yakintza ori igaŕi; igaŕi ezkero ez bait-lukete aintzaren Yauna gurutzatuko.
-
Artzaz idatzita dago:
Ez du begik ikusi, ez belaŕik entzun, ez biotzek somatu Bera maite dutenentzat Yainkoak gertu duna. (Is. 64, 4)
-
Guri, beŕiz, Yainkoak bere Gogoaren bitartez zabaldu digu, Gogo oŕek dana ikeŕtzen bait-du, Yainkoaren baŕnekoa ere.
-
Gizonetan nor da gizabaŕnekoa lezagukenik, norberagan dagon gizagogoa baizik? Oŕela, bada, Yainkoaren baŕnekoa iñork ez dazagu, Yainkoaren Beraren Gogoak baizik.
-
Baña guk ez dugu gizarte ontako gogoa aŕtu, Yainkoagandik dan Gogoa baño, Yainkoak egin dizkigun opariak ezaguteko.
-
Ta ayetzaz mintzo gera, ez giza-yakintzatik yetsitako itzez, Gogoak irakatsita baño, gogoarenak gogoarenekin elkaŕtuz.
-
Berebiziko ayuŕiz gizonak ez ditu Yainkoaren asmoak beretzakotzen; erokeritzat zazkio, ta ezin adi ditzake; gogabidez ikeŕtzekoak bait-dira.
-
Gogozaleak, beŕiz, dana azteŕtzen du, ta bera ez da iñorentzat azteŕgaŕi.
-
Yaunaren asmoa nor lezaguke. bada?
Aren onulari nor izango liteke? (Is. 40, 13)
Gerok, noski, Kisto ren gogoa ba-daukagu eduki.