Itun Zâŕa
Mikai igaŕle onek, aberatsei berariz ekiten die. Bañan, Idazteunak garai guzietako gizonentzat bait-dira, gutun ontan aberatsentzat eta nolabaiteko igaŕlentzat esaten zaizkigunak, zuzen-zuzenean gure egun auetarako zenbaitentzat dirala dirudi.
Aberatsen eta eskudunen lasaikeri eta zabaŕkeria ez zizta nai izateari, orduan ere, gentza deitzen-edo zioten; eta, garai artako aberatsak eta igaŕle gentzazaleak, Mikai igaŕlearen esanak aisa bazteŕtzen zituzten, berak nai zutena egiteko; bañan, Yaube ezin atzipetu zuten. (Ikus. Go. 5, 8).
Zein da, beŕiz, Yakob’en sayeskeria, Samari’rena baizik? Zein da
Yuda’ko bamot’en ogenduna, Yerusalem baizik?
Aren aŕiak aranean sakabanatu, ta aren azpikoak agirian ipiñiko ditut.
Yuda’raño eldu da,
ta nere eŕiaren ate dan Yerusalem’eraño etoŕi da. *
Soanan’goak ere ez dira itzuriko;
Bet-Aetsel’go samiñaldiak babesik gabe utziko zaituz.
Yerusalem’go atêtara yeitxi bait-da.
ogena Sion’go alabarentzat an asi izan bait-zan;
Ixrael’en txaŕkeriak oro, antxe bertan auŕkitzen bait-dira.
yoan beaŕko du Ixrael'go aintzaren oñordekoa.
sayarena bezela, muŕi egizu zure burua, zuregandik atxiľo eramanak izango bait-dira.
Ara! enda onen auŕka gaitz bat asmatzen dut: ez duzute artatik lepoa aldenduko, ta ezin ibili daitezke gerokoan burgoiki zuen egunak txaŕak izango bait-dira.
Ez al-dira nere itzak zuzen dabiltzanentzat adeitsuak?
Luŕalde au ez bait-da atsedentoki;
uskeri kaxkaŕ batengatik, guztizko bahikuntza astunak nai dituzute.
«Ardo ta edariak iragaŕiko dizkizut», lesakena, orixe izango litzake eŕi onen igaŕlea.
Ixrael’en ondakiñak bilduko ditut; ardiak saletxean bezela,
artaldea saroyaren erdian bezela, bilduko ditut: alakoa izango da
giza-tirlu aundi aren zarata.
Ayen auŕean datoŕke ayen eŕege; Yaube dukete auŕelari.
Ixrael’en etxeko agintedunokl Zuzenbidearen ezaguera izateko beaŕtuenak ez ote-zerate zuek? *
laŕua kendu ta ezuŕak apuŕtzen dizkiozute, pazirako bezela, eltzerako aragia bezela.
guda dagioten igaŕlei Yaube onela mintzo zaye. *
oŕelako igaŕlêntzat eguzkia itzaliko, ta eguna iľunduko da.
ta guziek beren ezpañak itxiko ditute, Yaube’ren erantzuna peituko zaye-ta.
oŕko epaizek sari-ordañez irakasten dute;
ta igaŕlek ziľaŕ-ordañez beren aztikeriak
egiten ditute, ta
Yaube ayekin ba’lego bezela darasate:
Ez-ote da Yaube gure erdian?
Gaitz bat ere ez datoŕkiguke!»
ta muñoen gañetik garai izango da, ta artara yoko dute eŕi guziak.
«Zatozte ta goazan Yaube’ren mendira, Yakob’en Yainkoaren etxera;
ta bere bideak irakatsiko dizkigu, ta Aren zidoŕetan ibiliko gera, legea Sion’dik, eta Yaube’ren itza Yerusalem’dik irtengo da-ta. *
ta ayek beren ezpatak atxuŕak egiteko urtuko ditute, ta beren aiztoak itayak egiteko.
Ez du eŕi batek ezpatarik besteren auŕka yasoko, ta ez da gudarako ikasterik izango.
gure Yainko Yaube’ren izenpean goaz.
eta uŕun diranekin eŕi aundi bat egingo dut. Eta Yaube izango da ayen eŕege Sion-mendian bein betiko.
Sion’go alabaren artzai-doŕe oŕtara, * ta lengo al izatea, eŕegetza bera, Yerusalem’go alabari itzuliko zayo.
Zure onularia il ote-da, erdimiñez bezela zera-ta?
erditzean dagonak bezela;
orain, landan bizitzeko, iritik irten beaŕko bait-duzu: ta Babilon’año elduko zera.
An izango zera askatua; eta an
zure etsayetatik yareingo zaitu Yaube’k.
bildu dira zure auŕka esanez:
«Naŕiotua izan bedi Sion, ta aren ondamena
gure begiok bekuste!!»
espalak laŕañean bezela, Yaube’k bildu ditu-ta.
burnizko adaŕak eta tupikizko azkazalak emango bait-dizkizut, eŕi asko biŕindu ditzazun, ta ayen eraskiŕlak Yaube’ri eskeñl, ta luŕeko ondasunak
luŕ osoaren Yaunari eman dezazkiozun.
etsayez esituak bait-gera;
ta zigoŕez matsaľean yotzen dute Ixrael’en ebazlea. *
Zuregandik yayoko zait,
Ixrael’go Yauna izango dana.
Aspaldiko aitziñetik, betiko egunetatik soŕtua.
ta nare biziko dira;
luŕeko azkeneraño aundietsia izango bait-da ordutik.
Ta zure luŕaldera etoŕita
gure yauregiak Asur’ek oinkatu ditukenean, zazpi artzai ta zortzl nagusi aren auŕka eraikiko ditugu.
Ta Asur’ek gure luŕaldera etoŕirik gure mugapean oñak yaŕiko ditunean, arengandik yareingo gaitu.
gizonen zai egoteke, ta iñoren ayola gabe. *
zaitu ezazu nere auzia;
ta muñoek bentzute zure mintzoa.
Yaube’ren auzia entzun!!;
Yaube’k bere eŕiari buruz auzi bat bait-du, ta Ixrael’en auŕka artan yarduteko datoŕ.
zertan min eman dizut? Erantzuidazu!! *
Yaube’ren zuzentasuna ezagun ote dezakezun.
Nere lensemea emango ote-diot nere biuŕkerien ordañez? Nere sabeleko umea nere biotzeko ogenen ordañez?
gosea baŕne-baŕnean daramakezu; ezuŕ beŕietan zaudeke, erditzeke, ordea; edo umeak argitaratutakoan ezpatari damazkioket.
olio-aranak eotuko dituzu;
zure burua olioz igurtzi, ordea, ez;
mâtsak istikatuko dituzu, ardoa edan, ordea, ez.
eta Akab’en etxeko ekanduak oro yagon dituzu, ayen gogara ibiliz; Nik, beraz, soil utziko zaitut, eta zure egoiliaŕak guzien nausagaŕi biuŕtuko ditut; nere eŕiaren gerena yasan beaŕko duzu-ta.
nagusiarenak eskatuz, ebazlearenak epaya salduz, aundizkienak nai aña lotsagabe esanez, ta ala, guzien artean gaitz-bilbea auŕera.
Ba-datoŕ, ordea, zure zaitzaľek iragaŕitako eguna, zure ataŕarako eguna!; orduan orien laŕia!!!
ez ipiñi ustea nagusiarengan;
zure oaidearentzat ere aoa itxirik eukazu.
eta beñola bezela,
Basan’en ta Galaad’en laŕatu daitezan. *
Zure yarauntsiko ondakiñen gaiztakeriak askesten ta ogenak anzten bait-dltuzu, ta aseŕea ez duzu betiko yagoten, eŕukibera zera-ta.
pin up casino- Online casino in India