Itun Zâŕa
170. Ose igaŕlea, ipaŕaldekoa zan, noski. Alderdi artan, beŕiz, ango bakaldun Yeroboam bigaŕenaren garaitzak zirala-ta, lasaikeria eta nolabaiteko oiturak indaŕean zeuden. Eta, oŕela, idazti osoan baŕna, ixraeldaŕek Yaube’ri dagizkioten gaiztakeriak besterik ez da ikusten. Eta, ala ere, Yainkoak Ixrael «Bere kuťun» izenez deitzen du; eta, ezkontidetzat aŕtzen.
Irudi au, geroagoko igaŕleak oparo durabilkite.
Igaŕkizun onek zati bi ditu:
— 1) Irudiak: 1’gotik 3’ra.
— 2) Igaŕketa-itzaldiak: 4’tik 14’raño.
nere txatxanekin yoan nai dut»—esan du-ta.
«ixi edo ene senaŕa» diostakezu;
ez, ordea, Baal’i bein ere. *
ta albirik-eza an bizi diranetan, landako abere ta ortziko egaztietan; itxasoan ere aŕayak galdu dira. *
zure Yainkoaren legea antzi duzunez-gero, Ni ere zure semêtaz antziko naiz.
ta, yakiña! sengabeko eŕia usteltzen da.
Ixrael ta Eparain beren ogenengatik eroriko dira, ta ayekin Yuda ere bai.
bañan, eŕegek ezin sendatu al izango zaitu ta ez dizue zauria osatuko.
aŕtuko ditut, eta iñork ezin dizkit kendu al izango.
ta Ark zaurtua Berak sendatzen daki-ta.
Yaube ezagungo dugu, ta ezaguera ontan diraukegu. Egun-uŕatze antzo (edeŕ) agertzeko da, ta euria bezela datoŕkiguke,
goiz-euria ta beranteuria bezelaxe.
Yainkoaren ezaguera, eŕopak baño nayago dut.
beren ebazleak irentsi zituten;
ayen eŕege guziak erori ziran Niregana batek ere ots egin gabe.
Eparain egostaldian itzuli eztako opil bat da.
Gariaz ta ardoaz ayen gaŕaxiak izaten ziran;
Niregandik, beŕiz, asagotzen dira.
gezi-ustai aizun egin dira;
ayen buruzagiak ezpataz eroriko dira.
beren mingain gaiztoengatik.
ta Aigito’rentzat ere nausagaŕi izango dira.
Berak, ez Nik bere gain buruzagiak yaŕi;
ta uŕez ta ziľaŕez irudiñak beretzat egin ditu: Oŕegatik erauziak izan dira.
ta biŕindua izango da.
ez dute uztarik bilduko;
aleak ez du iriñik emango.
ta ematen ba’du, aŕotzek yango dute.
ta Eparain’ek aren adiskidetasuna emariz iritsi nai du.
arakeyak ildakoan, aragia berek yaten dute;
Yaube’k ez ditu alako opariak nai.
Ayen txaŕkeriaz oroitzen da orain, ta ayen ogenengatik zigoŕkatuko ditu; Aigito’ra itzuli-beaŕak dira.
Zure Yainkoarengandik sayestu ta loitu bait-zera, gari-laŕain guzietan ogen-sari biľa ibilita. *
Eparain, Aigito’ra ta Asur’a itzuliko da, azkuŕi ezaiñak an yateko.
ayetatik yango dutenak loituak geldituko dira; ayen ogia ayentzako izango da;
ta Yaube’ren etxean ez da sartuko.
ta aren buruan zuen arbasoak ikusi nitun; bañan, Baal-Peor’engana sayesturik, irudin nazkagaŕi oŕi eskeiñi zitzazkion. ta maite zutena bezain nardagaŕi egin dira.
Eparain’ek bere semeak eraiľearen eskuetan utzi beaŕko ditu!
Ayen egite txaŕengatik, nere etxetik yaurtiko ditut; gerokoan ez ditut maite izango;
ayen nagusiak oro okeŕak dira. *
ta atzeŕietan aldeŕai dabiltzake.
bañan, aren arnariak giñoan, aren opaŕiak ugaltzen ziran;
aren luŕa giñoan aren masebak edeŕagotzen ziyoazan. *
Yaube’k opaŕiak puskatu ta masebak irauliko dizkie.
Ez ote-zaye elduko Gabaa’n gizatxaŕen saŕaskia?
Yuda’k luŕa landu beaŕko du, ta Yakob’ek ildoak uŕatu.
Yaube’rengana yotzeko garaya bait-da orain, zuzenbidez irakatsiko dizuena datoŕen artio.
zure asmo ta gudarien oste aundietan ustea zenutelako.
Goizerako, erabat erauzia izango da Ixrael’en yaureŕia!!
ta semetzarako Aigito’tik dei egin nion. *
Biotza baŕnean aldatu zait eŕukira garbaiz osorik erdiratuta. *
ez dut Eparain beŕiro poŕokatuko; gizon ez bait-naiz, Yainkoa baizik, zure erdian dagon deuna;
ta ez naiz irian aseŕetuta saŕtuko. *
leoi batek bezela Yaube’k oŕoi dagike ta Arengana saŕtaldetik semeak ikaraz leyatuko dira;
txoriak bezela, Aigito’tik ikaraz datozke,
eta beren etxetan yaŕiko ditut —dio Yaube’k—.
Yuda bakaŕik, noizik bein koioka ere, [atzipez. Yainkoaren ta Aren autuekin aitoŕ kirmentzat azaltzen da oraindik.
Asur’ekin itun bat dagi, ta olioa Aigito’ra daroa,
Yakob ataŕatzeko aren yardunbidearengatik, ta aren uŕatsei dagokien ordaiña ari emateko.
Gero Bet-El’en idoro zun;
ta an mintzo izan zan gurekin,
Yaube da, izan ere, Aren izena.
nere lanbide batean ere ez du, ordea, iñork okeŕik edo ogenik idoroko».
bañan, alpeŕik nekatu ziran idiak arakeituz; aŕimetak landako ildoen gañean bezela, ba-dira orain ayen opalmayak.
an Ixrael emakume batengatik moŕoi eginda, emakume batengatik artzai bizi izan zan.
nabari egin zan Ixrael’en;
bañan Baal’engana sayestu ta il zan.
Ayei buruz esan da:
«Gizakiak il eta txekoŕak laztandu».
katamotza bezela, bide ondoan zai nagokieke.
leoyak bezela irentsiko ditut, eta basapiztiek irentsiko ditute.
Zure yauŕleak non? ayei buruz bait-zenion: «Eŕege bat idazu; agintariak izkidazu».
aren sabeleko umea sengabea da, garaya elduta ez bait-da auŕkezten yayotzeko.
Erio!, ilko zaitut. Xeol!, itxiko zaitut;
Begietandik itzaliko zait garbaya. *
bañan igaŕaizea soŕtaldetik datoŕke;
Yaube’ren arnas-putza etzetik elduko da, aren ituŕiak idoŕtuz, ta urguneak legoŕtuz; ta aren ogasunen altxoŕ guziak ustuko ditu.
bere Yainkoaren auŕka yaiki dalako; ezpataz darorke; aren umeak leŕtuak, eta izoŕak uŕatuak izango dira.
ta txekoŕen orde ezpañetako gorespenak eskeñiko dizkizugu.
umezurtzak Zuregandik eŕukia iritxiko du-ta».
Liban bezainbat eŕotuko da.
Nik entzun ta sorotziko zaitut;
izai oŕitsu izango natzaizu;
Niregandik zuregan arnariak erneko dira.
Yaube’ren bideak artezak bait-dira;
eta, zuzenak ayetan dabiltzake;
okeŕak, beŕiz, ayetan erorikoa dukete.
pin up casino- Online casino in India