Itun Zâŕa
Itun Zâŕeko beste idaztietatik ontara dagon alderik oaŕgaŕiena, auxe da: giza-gogoari dagokiona. Ezin il diteken arnasa dala esaten bait-zaigu. Eta, gutun onen auŕeko idazleak, ortan, argi osorik ez bide zuten izan; beintzat, idaztiz ez digute azaldu. Yaube’ren Yakintza, ebertaŕengan kokatua zalarik ere, zintzoengan benazago ageri da, nolabaiteko biuŕi gaiztoengan baño.
Bein ere ilko ez geran egi oŕek damayon indaŕez eta eragiñez, idazleak, be ontako lan, arazo, min, naigabe, kezka, yasankizun, buruauste, malko, eta ostekoen zergatia aixa uleŕtzen du. Beraz, gure bizitzak yomuga eta elburu bakaŕ bat du: gerorako bizitza edeŕ, eroso bat gertutzea. Eta, zintzoak, Yaube’ren Arnasak damayon Yakintzaz, lan ori, eŕexago eta aisago egin dezake. Eta, Yakintza ori berbera, ixraeldaŕen txeraz, aldeŕietako eta eŕbesteko guziengana zabaldu beaŕekoa da.
Iru zatidun zaigu, idaztia:
—1) Egizko Yakintzak Yaube’rekin bat egiten gaitu; luŕkoyenak, ostera, eriotzara darama; iritxi dezagun: 1’tik, 6’gaŕen ataleraño.
—2) Yakintzaren goraltza: 6’tik 9-gaŕeneraño.
—3) Yakintza, Ixrael’en zorion aundi: 10’tik 19’na amaitu arte.
ta kirmen zazkienei agertzen zaye-ta. (2 Eg, 15, 2).
«Gure bizialdia labuŕ ta itsa da, ta ez da ikusi xeoletik itzuli leiteken bat bakaŕik. *
ta il ondoren, bizi izan ez giñan bezela, izango gera; gure suduŕ-atsa, luŕin baizik ez bait-da, ta oldozpena, biotz-talkatik yauzitako txinparta.
ta gure atsa, aizeputz mê bat bezela, suntsitu egiten da.
ta ez gaitezan agure buruzurien lotsa.
zori ontsua deritzaio zintzoaren azaga, ta aitatzat Yainkoa izateaz iľaŕaintzen da.
eta oñazeak ez ditu ikutuko. (It. 33, 3)
negaŕgaŕi deritzaizkigu bizitik doazanean,
Nare daude, ordea, an;
adei ta eŕukia autuentzat dira-ta.
ta iŕitsen zorabioak biotz zindoa usteldu dezake-ta.
arean Yainkoaren adei ta eŕukia *
Aren autuekin oŕtan dirala, ta beretaŕak bere ardurapean dauzkala.
Yaunak ari buruz oŕtan nai duna ta zelako goŕkura daramanik uleŕtzeke, ordea.
azkenarenganaño poŕokatuak
eta atsekabe goŕian murgilduak izango dira, ta ayen oroitza suntsituko da;
zapaldua zeukaten ta aren nekea nardatzen zutenen auŕkez-auŕke.
«Oŕa guk beñola nausa ta irañen adoitzat genuna!
ta zer obari ekaŕi digu aberastasunaz iľaŕaintzeak?
ta burukotzat ebazpide ziñez. (Er. 17, 40; Ep. 6, 13)
ikasazute, eŕi guzien yauŕleok:
agintariak zoŕozki ebatziak izango dira-ta.
aundi ta txikien Egiľea Bera bait-da, ta guzien ardura orobat dauka. (It. 10, 17; G. 2, 6)
atean eseririk didoroke-ta;
dordorik gabe laisteŕ geldituko da.
bidean adeyez azaltzen zaye,
ta ayen asmoa guzientzat lagun datoŕkie.
toki bat damaigu.
azaltzen noa; ez dut oŕetzaz ezer ostenduko;
yakintzaren yayotzatik asita argitara aterako dut ari dagokiona ta ez dut egia isiľiko.
gizaki guzientzat bakaŕa da-ta.
ta Goikoaren aintzaren ats gardena da; loirik ezer ezin arengan erori da, beraz.
ta beti bat geldituz, dana beŕitzen du, ta gizaldi orotan gogo deunetara yetxirik, Yainkoaren adiskide ta aidaŕikari egiten ditu.
ez du Yainkoak maite.
ta aundizkietan dedua yardetsiko dut, gazte ba’naiz ere.
ta nere itzaldietan eskua aogañean daukakete. *
ta ospea aren yardutean dirala
nere biotzean oaŕtu ezkero, ua neretu guraz ara ta onâ aren biľa nenbiľan, beraz.
ta ayuŕi ona Yaunarengandik aŕturik neukala,
ezin garbi izan neintekela yakiñik,
—emari au norengandik datoŕen ezagutea, beŕiz, yakintzari dagokio— Yainkoarengana yota biotz-biotzetik esan nion:
Yainkoak bakaŕ irazan ta antolatu zuneko
yakintzak yagon zun.
ta izaki guziak yauŕtzeko indaŕa eman zion.
semeari buruz biotza sendotu ziolarik, * akaŕkizunik gabe Yainkoaren begietan yagon zun.
ketan gelditu da bertako luŕ agoŕa mugaitzez zitua dakaŕten landarekin ta emazte siñesgogoŕaren gatzezko irudiarekin.
Yakob zintzoari bide luzetan laguntzat yaŕaiz, Yainkoaren yaureŕia erakutsi
ta arazo deunen ezaguera eman zion, * aren lanak onuratsu ta nekeak zitutsu egiñez.
ta arengandik aldentzeke an egon zan, eŕege-makiľa ta etsayen gañeko mendea eskuratu zizkioño; (As. 41, 40; Egi. 7, 9-10) beztu zutenen gezuŕak aizatu zitun, ta betiko ospea eman zion.
ta bide-erakusletzat aŕigaŕiro eraman zun, egunez itzal ta gauez izaŕ-argi zitzayolarik.
ta uretza aundia igaro erazi zion.
ta zure esku apentzaľea ao batez ospatu zuten.
ta aŕkaitz eskarga batetik ura yardetsi ta aitzetik egaŕia ase zuten.
ta auŕpegiz il lezaketen bidutzak soŕtzea ere.
ta gaiztoak garbai daitezan, giza-ogenei buruz begiak ixten dituzu.
ta ogen dagitenean, aolku ta akaŕ egin dizkiezu ogena iraitzi ta Zuregan ustea ipin dezaten.
enda ua yatoŕiz biraogaŕi bait-zan
ta Zuk, iñoren belduŕ gabe, ogenak askesten zenizkien.
ta nor auŕkeztuko zaizu gaiztoen apentzaľetzat, nork salatuko zaitu, soŕtu dituzun eŕiak biŕintzen ba’dituzu?
ta uste ona zure semêtan piztu duzu, egindako ogenaz garbairako astia damazu-ta.
ta ebatziak geranean, zure erukia itxaro izaten ikas dezagun.
on ikusgaŕietatik berez Dana auteman,
ta egin duna oaŕturik, Egiľea idoro beaŕean,
uŕ bizi, edo ortziko argiak (It. 4, 19; 17, 3) izadiaren Yainko yauŕleak zirala sinesten dutenak.
Yainkotzat begira ba’ditute, igeŕ bezate zeñen edeŕago daiteken ayen Nagusia; edeŕtasunaren Soŕtzaľeak guziok egin ditu-ta.
Irazalea erkaketaz ezagunerazten dute-ta.
Yainkoa idoro nayez biľa ibilirik bidea galdu al izan dute-ta.
edo antziñean eskuz tankeratutako aberen irudiak, edo alpeŕikako aŕiak Yainkotzat yauresten ditutenak!
eguŕki dala-ta, ezin berez zutik dagokela bait-daki.
zidoŕ sendoa eman diguzuna. (Ir. 14, 22.)
beren bizia egozten diote, ta itxasoa ontziz ondamenik gabe igarotzen dute.
ta zure eskuak yauŕita, ondorengoen azia luŕean utzi zun.
eŕege ez zezagutenen artean zabaltzeaŕen, pizgaŕi aundia koposlarien aundinaya izan zan.
elkaitzaren edo eŕegên eragitez aŕi ta zurari izen erkidetu eziña gizonek ezaŕi bait-zieten. *
Yainkoaz gaizki oldoztuz eidoletara yo, ta gezuŕez ta bidegabez ziñaren gurentasuna ezesten dutelako.
ta dana eŕukiz yauŕtzen duzu. *
eta ez dugu beŕiro ogenik egin nai, zurekotzat gauzkazula bait-dakigu.
ta zure al-izatea ezagutea, betiko biziaren zain-eŕoa.
eidolen egiľe, adiskide ta yaŕaiľe gaiztoak.
bere Egiľea ezagun ez dulako.
arnasa yesana dutenek tankeratuak;
eta ez da gizonetan bere idekorik bat ere tankeratu dezakenik.
bizirik gabeko zerbait baizik ezin tankeratu al du, yauresten ditun esku-lanak baño
obeago da; bizia bederen berak bait-du; ayek, ordea, ez.
maitagaŕirik ayetan ezer ere ez dalarik, ostera; eta Yainkoaren onespenetik itzuri diranak!!
ta xeoleko atetara edo atetik daramazuna. (It. 32, 39.)
ugoldez, agetaz ta euri-zapaŕadaz yota,
edo suak irentsita amaitu ziran.
yaten zunaren gurari menderatuz,
bakoitzari aren naitara aogozoa bait-zemayon,
ta ikaspiderik gabeko gizakumeak bidekatzen dira.
Aize-txistuak, zugatz-ostotarteko txorien txio gozoak ur laisteŕaren susmuŕak,
iize ankeŕen oŕoak, mendi obietatik biuŕtutako oyartzunak, orietako edozerk saŕakioz aŕitzen zitun.
ta zoztoŕik gabe lana edonun burutzen zanean,
irentsi beaŕ zitun iľunbearen irudi zetzan; * ta berberaxek iľunperik astunena berentzat ziran.
ayen auŕpegia ikusteke, aigitoaŕek, ayen mintzoa zentzuten ta ainbeste ikusi zutenak ordun zoriontsuak zeritzazten,
ayen ataŕaldirako yarei itzuri zan,
semetalde aundi bat kendu zenien ta uin zakaŕetan batera ito zenitun,
ta bizi geldituak aski ez ziran iľak eorzteko;
lipaŕ batean ayen seme bikaiñak erori bait-ziran.
ta gaua bere ibilbidearen erdira eldu zanean,
bere yauraulkitik itxes-luŕaldearen erdira gudari gogoŕ antzo yauzi zan,
Ta oŕtik luŕalde osoa eriotzaz bete zun;
ortzia ikutuz oñak luŕean zitun.
ezta iskiľuen al izatez ere, ataŕatzen zitun Aren itzez baño; arbasoei egindako ziñak eta itunak gogoratzen zizkiola.
lau leŕoka istaŕietan kizkatuak zeramatzin;
ta aren burugañean zure izen gurena agertzen zan.
gero ayen yardunbidea zein izango zan.
abegi txaŕarengatik; batzuk (sodomaŕak) ez bait-zituten * aŕotz ez ezagunak atotsi nai izan,
ta bestetzuk (aigitoaŕak) aŕotz ongiľeak yopu egin zituten. * 15. Baña lenbizikoei buruz eŕuki xamaŕ izan daiteke;
zetozkien aŕotzak etsaitzat edo begira bait-zitzaketen.
eta eskubiderako erkidetzat aŕtuak zeuzkatenak,
neke gogoŕak yasanerazi zizkieten.
Lot’en atauŕean beñola eseri ziranak
ta iľunpe beltzez inguratuta (As. 19, 11)
ate-biľa saŕtzeko aztamuka zebiltzanak bezela.
askotariko eresiak atera daitezken bezela, luŕgayetatik ere, egoki yotzekotan, askotariko ondoreak iritsi daitezke.
pin up casino- Online casino in India