JAGONET bilaketa

32 emaitza bilaketarentzat

Aditzaren jokabidea: aspektua (sartzen zuen / sartu zuen, joaten gara / joango gara)

Aspektu burutugabea erabiltzea zilegi ote da honelakoetan?

a) Realak hogeigarren minutuan sartzen zuen lehenengo gola.
Realak hogeigarren minutuan sartu zuen lehenengo gola.

b) Gauean zinemara joaten gara?
Gauean zinemara joango gara?

Aspektu puntukaria gaitzetsi, eta burutugabea erabili behar al da honelakoetan?

c) Zergatik ez zoaz salto batean dendara ogi berria ekartzera? Zergatik ez zara joaten salto batean dendara?

Zalantza-mota: morfologia > aditz-jokoa, sintaxia > aditza, sintaxia > kalko baztergarriak
Unitate-mota: hitzak-aditzak > adizki jokatuak, hitzak-aditzak > kalko baztergarriak, joskera > kalko baztergarriak

Ustea/iritzia adieraztea: eta nago (eta nago atzendu egin dela)

Ustea edo iritzia adierazteko, zuzena al da Eta nago (...) -(e)la horrela erabiltzea? Eta ordena horretan? Adibidez, Eta nago ideologia jakin bateko bertsozalea hoztu eta atzendu egin dela jokaera berri horrekin.

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota: afixuak > atzizkiak, hitzak-aditzak > trinkoak, joskera > hitz-ordena, perpausa > osagarriak

Aditzaren jokabidea: ahal izan (joan daiteke / joan ahal da /  ahal da joan)

Jakin nahi nuke zuzena ote den Ahal da komunera joan? horrela galdetzea.

Zalantza-mota: morfologia > aditz-jokoa, sintaxia > aditza
Unitate-mota: hitzak-aditzak > adizki jokatuak, joskera > hitz-ordena

Esapideak: ez ikusiarena egin / ?ondo jartzearena egin

Ohikoak al dira betaurrekoak ondo jartzearena egin eta ez ikusiarena egin egiturak?

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > esapideak, sintaxia > perpausak
Unitate-mota: hitzak-aditzak, joskera > esapideak, perpausa > osagarriak

Kuantifikazioa adieraztea: hamaika (komunztadura: hamaika buruhauste izan ditut/dut)

Nahikoa, hamaika eta horrelakoen komunztadura nola egin behar da, singularrean ala pluralean?: Hamaika buruhauste izan ditut/dut?

Zalantza-mota: morfologia > zenbatzaileak, lexikoa > esapideak, sintaxia > aditza, sintaxia > komunztadura
Unitate-mota: hitzak-aditzak > komunztadura, hitzak > determinatzaileak, joskera > esapideak, joskera > esapideak

Esapideak: salda badago / *salda dago

Tabernako iragarki gisa, Salda dago / Salda badago aukeran, zein da egokia eta zein ez, eta zergatik?

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > esapideak
Unitate-mota: afixuak > aurrizkiak, hitzak-aditzak > trinkoak, joskera > esapideak

Aditzaren jokabidea: izan/deitu (Zer izen du? Nola deitzen da? Nola du izena?)

Zein da norbaiten edo zerbaiten izena galdetzeko esaldi zuzena?

Zalantza-mota: lexikoa > lokuzioak/kolokazioak, sintaxia > aditza, sintaxia > esapideak
Unitate-mota: hitzak-aditzak, joskera > esapideak, lokuzioak/kolokazioak

Berdintasuna adieraztea: bezala (hori gezurra esatea bezala da / *gezurra esatea bezalakoa da)

Zuzena al da Hori gezurra esatea bezala da esaldia, ala Hori gezurra esatea bezalakoa da behar luke?

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > kalko baztergarriak, sintaxia > perpausak
Unitate-mota: hitzak-aditzak > aditz-izena, hitzak > adjektiboak, hitzak > kalko baztergarriak, joskera > kalko baztergarriak, perpausa > konparazioa

Kausa/ondorioa adieraztea: ezen

Beharrezkoa al da ezen lokailuari bait- eranstea?

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > perpausak
Unitate-mota: hitzak-aditzak, hitzak > menderagailuak, joskera > diskurtso-markatzaileak, perpausa > kausa, perpausa > osagarriak

Modua adieraztea: -z (musika entzunez ikasten da)

Musika entzunez ikasten da lezioa (zuzen)

Zigarroa errez sartu da gelan (zuzen)

Txurroak salduz ateratzen du bizimodua (zuzen)

Kolpeak hartuz ikasten da oinez (zuzen)

Hegazkin bat erori da, ehun pertsona hilez (oker)

Hamarna kopa hartu genituen, egundoko mozkorra harrapatuz (oker)

Hegazkin bat erori eta ehun pertsona hil dira (zuzen)

Hamaika kopa edan genituelarik, egundoko mozkorra harrapatu genuen (zuzen)

Gure ustez, aldi berean gertatzen diren bi ekintza eta instrumentaltasuna adieraz daitezke -(e)z osagaiarekin, baina ondoriorik ez. Horrela al da?

Zalantza-mota: sintaxia > aditza, sintaxia > kalko baztergarriak, sintaxia > perpausak
Unitate-mota: hitzak-aditzak > partizipioa, joskera > kalko baztergarriak, perpausa > modua

Headquarters

  • B
  • BISCAY
  • Plaza Barria, 15.
    48005 BILBO
  • +34 944 15 81 55
  • info@euskaltzaindia.eus

Research Center

  • V
  • LUIS VILLASANTE
  • Tolare baserria. Almortza bidea, 6.
    20018 SAN SEBASTIAN
  • +34 943 42 80 50
  • donostiaordez@euskaltzaindia.eus

Local offices

  • A
  • ÁLAVA
  • Gaztelako atea, 54
    01007 VITORIA/GASTEIZ
  • +34 945 23 36 48
  • gasteizordez@euskaltzaindia.eus
  • G
  • GIPUZKOA
  • Tolare baserria. Almortza bidea, 6
    20018 SAN SEBASTIAN
  • +34 943 42 80 50
  • donostiaordez@euskaltzaindia.eus
  • N
  • NAVARRE
  • Oliveto Kondea, 2, 2. solairua
    31002 IRUÑEA/PAMPLONA
  • +34 948 22 34 71
  • nafarroaordez@euskaltzaindia.eus

Association

  • N
  • Northern Basque Country
  • Gaztelu Berria. 15, Paul Bert plaza.
    64100 BAIONA
  • +33 (0)559 25 64 26
  • +33 (0)559 59 45 59
  • baionaordez@euskaltzaindia.eus
  • Euskaltzaindia - Real Academia de la Lengua Vasca - Académie de la Langue Basque
  • Plaza Barria, 15. 48005 BILBO
  • +34 944 158 155
  • info@euskaltzaindia.eus
z-library z-lib project
© 2015 Your Company. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper