Marka-izenek (eta modeloek) ez dute artikulurik hartzen, izen berezi diren aldetik: Ducados erretzeari utzi, eta Winston erretzen hasi da. Remelluri bezain ardo ona da Cañas. Cola Cao hartzen du goizetan. Mégane berria baxuagoa da Focus berria baino...
Hala ere, batzuetan, morfosintaktikoki izen arrunt gisa jokatzen dute. Deklinatze-ondorioetarako, izen arruntak dira: izen arrunt gisa deklinatzen dira. Halaxe gertatzen da, adibidez, marka erabiltzen denean marka horren produktu bat izendatzeko [183. araua, «Adierazpen izendatzaileen deklinabidea»]: Ez du Fariasik erretzen, Montecristoak bakarrik baizik. Seat Leon beltzaren eta Opel Astra zuriaren artean utzi dut neure Golfa. Nire Fiatak 150.000 kilometro baino gehiago ditu.
Erabileraren poderioz, marka-izen batzuk guztiz arrunt bihur daitezke: kolakao beroa, hiru kokakola...; baina testu formaletan Cola Cao beroa, hiru Coca Cola... idatzi behar dira; grafia-aldaketarik gabe, alegia. Generiko bihurtzen direnek, hala nola aspirina edo errimel, grafia-aldaketak izaten dituzte, eta, izen arrunt bilakatuak direnez, hiztegietan agertzen dira: Eska ezazu aspirina bat.
PETRIRENA, Patxi (2011). Morfosintaxiaren inguruko zalantzak eta argibideak. Gasteiz: Ikasmaterialen Aholku Batzordea (EIMA)-Eusko Jaurlaritza (124).
MUJIKA, Alfontso (2008). Letra larriak erabiltzeko irizpideak. Gasteiz: Ikasmaterialen Aholku Batzordea (EIMA)-Eusko Jaurlaritza (42).